دسته بندی ها

آخرین ارسال ها

اینستاگرام

مارا دنبال کنید

مدل جدید کابینت ام دی اف

کابینت آشپزخانه هایگلاس (high gloss)

مدل کابینت هایگلاس که دارای ظاهری براق و شفاف است، بیشتر برای طرح‌های مدرن و ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد.قیمت کابینت هایگلاس از کابینت روکش چوب و چوب کمتر، اما از قیمت کابینت ام دی اف بیشتر است. تنوع در طرح و رنگ زیادی دارد. اما به شدت لک پذیر و خش پذیر است و لبه های تیزی دارد.

کابینت آشپزخانه های گلاس  high gloss

کابینت هایگلاس از جنس ورق‌های «های گلاس» ساخته شده. ظاهر براق، شفاف و شیشه ای شکل اون، بانوان خوش سلیقه رو طرفدار خودش کرده و کلی باعث پیشرفتش در بازار شده. قیمت این نوع کابینت هم نسبتاً مناسبه و خودِ این باعث شده افزایش سهم های گلاس در بین انواع کابینت رو شاهد باشیم. معمولاً طرح‌های این کابینت از نوع کابینت‌های آشپزخانه مدرن و ساده هستند.

اما ورق هایگلاس چیست؟؟

 نامگذاری کلمه های گلاس برخلاف تصور عموم، ربطی به کلمه «شیشه (Glass) نداره. هایگلاس در حقیقت متریالی است شبیه به ام دی اف که پوشش لایه بیرونی اون متفاوت و از جنس پلکسی گلاس (نوعی پلاستیک) است؛ در ام دی اف های معمولی، پوشش ورق از جنس ملامینه است.
معمولاً یک طرف ورق های گلاس با این لایه ی شفاف و زیبا پوشش داده میشه و سمت دیگه ی اون لایه معمولی‌تری داره. برای همین عموماً فقط از یک سمت، شفافیت و زیباییِ خاصِ های گلاس رو میبینین. قیمت کابینت های گلاس قیمتی متعادل محسوب میشه.

کابینت هایگلاس چیست ؟

کابینت آشپزخانه هایگلاس در واقع همون کابینت MDF است. یا اینطور بگیم مغزی کابینت هایگلاس، ام دی افه اما لایه رویی اون با یه روکش از جنس پلکسی گلاس پوشیده می‌شه که باعث می‌شه ظاهری براق، شفاف و شیشه‌ای شکل داشته باشه. همین روکش وجه تمایز این دو نوع کابینته و البته باعث خاص شدن و زیبایی چشمگیر کابینت هایگلاس می‌شه.
علاوه بر هایگلاس یه نوع دیگه از کابینت هم داریم که بهش پلی گلاس گفته می‌شه. پلی گلاس هم ام دی افه که یه لایه پلی استر روش قرار می‌گیره. نسبت به هایگلاس درخشش و برق بیشتری داره و در مقابل خط و خش مقاومتره.
بهترین نوع ام دی اف هایگلاس ساخت کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا، اتریش و اسپانیاست. تو بازار بیشتر کار ترک پیدا می‌شه و نمونه‌هایی از ام دی اف هایی که در داخل کشور روکش هایگلاس میشن هم داریم. انتخاب جنس کار و برند کابینت آشپزخانه هایگلاس بستگی داره به هزینه‌ای که می‌خواید انجام بدید.

هایگلاس

هایگلاس نوعی MDF است با این تفاوت که روی سطح آن یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشانده شده است. اما خود پلاکسی گلاس نوعی پلاستیک است که ظاهری بسیار شفاف و شیشه مانند دارد و جنس آن طوری است که از شیشه سبک تر اما مقاوم تر است و با رنگ ها و طرح های بسیار متنوع در سرتاسر جهان تولید می شوند. 

کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس علاوه بر نمای لوکس و شیکی که به آشپزخانه های مدرن می دهند خود به دلیل خاصیت منعکس کنندگی و براق بودن بنوعی منبع نور در آشپزخانه بشمار می روند.

 نکته بسیار مهم هنگام استفاده از کابینت های هایگلاس، نورگیر بودن آشپزخانه است، استفاده از نور طبیعی در طول روز برای روشن کردن آشپزخانه با استفاده از خاصیت صیقلی و بازتابی کابینت های لوکس تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی آشپزخانه ها می گذارد و بنوعی آنرا منحصر بفرد می کند. 

کابینت هایگلاس

نکات مهم هنگام حرید کابینت هایگلاس

یکی از عناصری که در هنگام خرید کابینت های گلاس باید به آنها توجه بشود دستگیره کابینت ها و کشوهای کابینت های هایگلاس هستند که در جلوه و تعریف سبک دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی می گذارند. معمولا دستگیره های براقی که شکلی ساده و ظریف دارند به خوبی می توانند سبک مدرن را برای آشپزخانه شما تعریف کنند و به مقدار زیادی جلوه مدرن کابینت آشپزخانه هایگلاس و بدون فریم را تکمیل کنند. برای تاثیر گذاری بیشتر کابینت های های گلاس استفاده از دستگیره های فلزی براق و کشیده در کشوهای کابینت می تواند با تاکید بر خطوط افقی آشپزخانه جلوه زیبا و شیکی را به آن بدهد.
در کابینت های گلاس معمولا بدنه ی داخل کابینت ها را از ام دی اف میسازند و برای روکش ان از ملامینه ی سفید که معمولا کابینت ساز ها به ان ام دی اف سفید صابونی میگویند استفاده میشود. قیمت و جنس و سبک این نوع کابینت ها با سایر کابینت ها فرق میکند از کابینت های گلاس بیشتر برای دکور و نما استفاده میشود.

این نوع کابینت ها اسم های مختلفی دارند برای اینکه بیشتر آشنا شوید ما ان را در اینجا قرارمیدهیم. کابینت های ملامینه,کابینت های گلاس,کابینت وکیوم,کابینتCNS,کابینت کلاسیک,کابینت روکش برجسته,کابینت براق,کابینت مات و… 

قیمت کابینت هایگلاس

در خانه ها فست فود ها و رستوران ها آشپزخانه برای ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و همیشه پخت و پز و… در همانجا انجام میشود. و طرح آشپزخانه هم از لحاظ حسی و هم بصری جایگاه ویژه ای دارد از جمله مهم ترین بخش اشپزخانه کابینت ها هستند که هم باعث راحتی کار خانم ها و هم باعث زیبایی آشپزخانه میشود.کابینت ها علاوه بر   اینکه کاربرد زیادی دارند باعث زیبایی اشپزخانه نیز میشوند. که باعث جلب توجه همه ی افراد میشود رنگ و طرح کابینت ها به زیبایی اشپزخانه نیز تاثیر زیادی دارد.

قیمت کابینت آشپزخانه هایگلاس به مواردی مثل طرح انتخاب شده، برند ورق هایگلاسی که استفاده می‌شه (هایگلاس ایرانی یا هایگلاس ترک)، ابزار و یراقی که در طول ساخت استفاده می‌شه و مدل و جنس دستگیره بستگی داره. با انتخاب یه طرح ساده و زیبا و یه جنس با کیفیت می‌شه با یه قیمت خوب و هزینه مناسب یه آشپزخانه مدرن و زیبا داشته باشید.

طرح های کابینت هایگلاس جدید و زیبا

برای طراحی کابینت ها از متریال های خاص نظیر فلز و ام دی اف و چوب و … استفاده می شود که امروزه کابینت هایگلاس و کابینت های ام دی اف توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده اند. کابینت هایگلاس به فضای آشپزخانه نمایی شیک و لوکس می بخشد و این مدل کابینت ها به دلیل خاصیت منعکس کنندگی که دارند به نوعی منبع نور در فضای آشپزخانه محسوب می شوند.
کابینت های گلاس همچنین خاصیت صیقلی و بازتابی دارد و باعث می شود تا فضای آشپزخانه جذابیت خاصی داشته باشد و لوکس تر به نظر برسد.
یکی از مهم ترین نکات در هنگام انتخاب کابینت هایگلاس توجه به کشو و دستگیره کابینت است که این عناصر روی جذابیت بیشتر طراحی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر زیادی دارند. این نوع کابینت با دستگیره های براق و شکل ظاهری ساده و ظریف برای آشپزخانه ها با دکوراسیون مدرن انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شوند و جلوه این طرح کابینت های بدون فریم با این مدل کشوها تکمیل می شود.
 
 

کابینت هایگلاس مشکی

کابینت هایگلاس مشکی

رنگ بندی کابینت هایگلاس

رنگ بندی کابینت هایگلاس آشپزخانه بستگی به طرح انتخابی شما دارد و بعضی افراد به مد روز نیز توجه میکنند، اما نهایتا رنگی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید، یادتان باشد که‌شما قرار است زمان زیادی را در آشپزخانه بگذرانید پس رنگی را انتخاب کنید که از آن لذت میبرید.

خوشبختانه کابینت هایگلاس آشپزخانه رنگ بندی متنوعی دارد، میتوانید رنگ کابینت‌ را بصورت یکدست سفید انتخاب کنید یا اگر حس میکنید به این صورت دکوراسیون آشپزخانه شما بی روح و خنثی میشود از ترکیب دو رنگ مانند سفید و مشکی یا کرم و قهوه‌ای استفاده کنید. اصولا ترکیب رنگ، نمایی شیک به دکوراسیون آشپزخانه میدهد.

کابینت هایگلاس سفید

امروزه در اکثر خانه های مدرن، از کابینت هایگلاس که‌نمونه‌ای از کابینت ام دی اف با روکش براق است، استفاده میشود. مهمترین دلیل‌این مسئله زیبایی کابینت هایگلاس میباشد. کابینت هایگلاس، براق، صاف و صیقلی‌است و از این رو نمای زیبایی به آشپزخانه میدهد. به علاوه این کابینت آشپزخانه از آن‌جایی‌که براق میباشد، خود میتواند منبعی از نور به شمار رود. از طرح های جدید و کاربردی کابینت هایگلاس می توان به نمونه های سفید آن اشاره کرد. کابینت هایگلاس سفید بسیار پر طرفدار میباشد.کابینت هایگلاس سفید براحتی با سایر رنگ ها ترکیب میشود. همچنین رنگ سفید نور را به خوبی منعکس میکند و دکوراسیون آشپزخانه شما را روشن تر و پر نور و درخشان تر نمایش میدهد. اگه فضای آشپزخانه کوچیک است بهترین انتخاب رنگ سفید میتواند باشد.

کابینت هایگلاس سفید مشکی

کابینت هایگلاس سفید مشکی با کنتراستی که ایجاد مینماید، باعث جذابیت فوق العاده دکوراسیون آشپزخانه میشود. کابینت هایگلاس کرم قهوه ای و هایگلاس سفید طلایی با تزریق رنگ گرم به محیط آشپزخانه نمای جذاب تری برای آن ایجاد میکند. مزیت استفاده از رنگ یکدست این‌است که‌اگر بعد از مدتی از آن خسته شدید میتوانید با تعویض درب برخی‌از کابینت ها یک طرح ترکیبی ساخته و تغییر زیادی را ایجاد نمایید.

 

کابینت هایگلاس سفید

کابینت هایگلاس سفید

کابینت هایگلاس طرح چوب

کابینت هایگلاس طرح چوب هم‌از طرفداران خاص خودش برخوردار میباشد. این طرح در رنگ بندی تیره و روشن موجود است. در نظر داشته باشید که‌برای انتخاب کابینت هایگلاس طرح چوب از رنگی متعادل استفاده کنید زیرا رنگ تیره فضای آشپزخانه را تاریک و رنگ روشن فضای آشپزخانه را بی‌روح نشان میدهد.

کابینت هایگلاس قرمز یا بنفش

رنگ قرمز یا بنفش رنگ های مدرنی محسوب میشوند که جدیداً در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند . در انتخاب کابینت هایگلاس قرمز یا بنفش دقت کافی را داشته باشید و اگر فضای آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ هست از آنها استفاده کنید. چون طراحی کابینت هایگلاس قرمز یا بنفش فضای داخلی شما را کوچیک و گرفته تر نشان میدهد. همچنین سعی کنید قرمز و بنفش را با رنگ های روشن ترکیب کنید تا هم انعکاس نور بیشتری داشته باشد و هم از شدت اثر رنگ تیره کم کند و فضای آشپزخانه را بازتر و روشن تر نشان دهد.

کابینت هایگلاس سبز

رنگ سبز از دسته رنگ هایی‌است که بدلیل خاص بودن برای‌هر آشپزخانه ای مناسب نمیباشد و حتما باید دکوراسیون خانه را در انتخاب این رنگ در نظر گرفت. معمولاًکابینت هایگلاس سبز را در ترکیب با رنگ زرد به کار میگیرند.

کابینت هایگلاس طوسی

از آنجایی که کابینت هایگلاس طوسی خنثی میباشد میتوانید آن‌را با رنگ های ملایم مانند نارنجی و زرد و بنفش و . . . ترکیب کنید. در نظر داشته باشید انتخاب رنگ طوسی برای کابینت به تنهایی میتواند فضا را بسیار بی روح و سرد نشان دهد.

کابینت هایگلاس نارنجی

کابینت هایگلاس نارنجی مانند رنگ قرمز از هیجان و انرژی خاصی برخوردار است و آشپزخانه را کوچکتر و گرفته تر نشان میدهد. بنابراین حتما آن را با رنگ های ملایم و روشن ترکیب کنید تا بیشترین جلوه را برای آشپزخانه به ارمغان بیاورد.

کابینت هایگلاس آبی

کابینت هایگلاس آبی کلاسیک و پرطرفدار است. البته بیشتر از این رنگ در اتاق خواب استفاده میشود اما شما محدودیتی برای استفاده از آن در آشپزخانه ندارید. ترکیب آبی و رنگ طوسی در کابینت هایگلاس میتواند زیبا و چشم نواز باشد.

کابینت هایگلاس قهوه ای

کابینت هایگلاس قهوه ای متداول و رنگ بندی خنثی برای آشپزخانه میباشد. برای جلوه بیشتر این رنگ را معمولاً در ترکیب با سفید یا کرم به کار برده میشود. از کابینت هایگلاس قهوه ای در آشپزخانه بزرگ استفاده کنید.

اگر قصد خرید کابینت هایگلاس آشپزخانه را دارید، قبل از آن بدانید که مهمترین نکته در انتخاب کابینت هایگلاس میزان موج در رفلکت سطح آن‌ است. یعنی هرچه میزان موج کمتر باشد، ام دی اف استفاده شده در کابینت هایگلاس از کیفیت بالاتری برخوردار است.

 

کابینت هایگلاس قهوه ای

چرا کابینت های گلاس؟!

 در دنیای فست فودها و غذاهای بیرونی، آشپزخانه ها برای ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و هنوز پخت و پز، از فضای اصلی خودش دور نشده است. بنابراین برای ایرانیان طرح داخلی آشپزخانه ها هم به لحاظ حسی و هم به لحاظ بصری جایگاه ویژه ای دارد. از جمله مهمترین اجزای هر آشپزخانه، کابینت ها هستند که می توانند علاوه بر کاربردی بودن، به زیبا شدن طرح فضای داخلی آشپزخانه کمک زیادی کنند و توجه همه ی افراد را به سوی خود جلب کنند. زیبایی و جذابیت طرح و رنگ کابینت بر روی دکوراسیون آشپزخانه تاثیر زیادی دارد.

مزایای کابینت های گلاس

مزایای این نوع کابینت رو در چند مورد زیر میشه خلاصه کرد:

1- زیبایی و درخشش خاص رویه ی هایگلاس

همون طور که گفتیم، کابینت های گلاس به دلیل قرار گرفتن روکشی از جنس پلکسی گلاس برروی مغزی ام دی اف، درخشش خاصی در رویه خودش داره. دلیل محبوبیت بسیار بالای کابینت های گلاس هم، همین براق بودن سطح این کابینت است.

2- تنوع در طرح و رنگ متریال های‌ گلاس

کابینت های گلاس تنوع رنگ و طرح بسیار مناسب و مطلوبی داره. این کابینت ها میتونن با طرح های بی نظیر خودشون، هر سلیقه ای رو راضی کنن. عمده طرح های کابینت های گلاس مدرن بوده و به طور کلی هایگلاس کابینتی مدرن و امروزی به حساب میاد.

3- قیمت نسبتاً اقتصادی (کمی گران‌تر از ام دی اف)

یکی از مهمترین مزیت های کابینت های گلاس، قیمت مناسب این کابینت ها است. قیمت کابینت های گلاس فقط کمی بالاتر از قیمت کابینت ام دی اف است و از کابینت هایی مثل ممبران، روکش چوب و چوب قیمتی بسیار ارزان تر داره.

البته نکته ی مهم در مورد کابینت های گلاس اینه که این کابینت ها دو نوع ورق دارن! ورق های گلاس خارجی یا ترک و ورق های گلاس ایرانی. طبیعیه که قیمت کابینت های گلاس ترک از کابینت های گلاس ایرانی بالاتره. اما باز هم گران ترین کابینت های گلاس قیمت پایین تری نسبت به کابینت آشپزخانه ممبران و روکش چوب داره.

4- مقاومت و ابزار خوری بسیار مناسب هایگلاس

همونطور که گفتیم، کابینت هایگلاس مغزی از جنس ام دی اف داره. پس مزایای ام دی اف تا حدودی شامل حال این متریال هم میشه. یکی از مزایای قابل اهمیت ام دی اف، ابزار خوری بسیار مناسب و مقاومت بالای این ورق ها بود. کابینت هایگلاس هم مانند ام دی اف، قابلیت ابزار خوری مناسبی دارد. بعلاوه مقاومت این کابینت ها در برابر ضربه هم بالاست. اینجوری خیالتون راحته که کابینت های آشپزخانه شما مدت زیادی دوام میارن.

 
کابینت هایگلاس

معایب کابینت های گلاس

چون کابینت آشپزخانه هایگلاس براق هستند خیلی راحت اثر انگشت روش میوفته و کثیفی و خراش رو خیلی واضح نشون می‌ده، در حقیقت تنها عیبی که می‌شه به کابینت آشپزخانه هایگلاس گرفت همینه. پس با خودتون کنار بیایید دلتون می‌خواد یه آشپزخانه مدرن و زیبا داشته باشین با چندتا لک انگشت که به راحتی پاک می‌شه یا یه آشپزخانه معمولی بدون لک انگشت؟ انتخاب با شماست! دوباره تاکید می‌کنیم که جای اثر انگشت و لک رو می‌شه به راحتی با یه دستمال از بین برد.
کثیفی و خراش به خصوص اگه کابینت دارای رنگ‌های تیره باشه بیشتر به چشم میاد، اگرچه زاویه تابش نور به کابینت هم مهمه. گاهی ممکنه خراش و اثر انگشت واقعا به چشم نیاد، به خصوص اگه از کابینت آشپزخانه هایگلاس طرح دار استفاده کرده باشید.
توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان کانتر آشپزخانه رو از نوع هایگلاس انتخاب نکنید چون پتانسیل زیادی برای خط و خش برداشتن داره و متاسفانه برای خراش‌های بوجود اومده روی سطح کابینت آشپزخانه هایگلاس نمی‌شه کاری انجام داد و هر چقدر بیشتر باهاش کلنجار برید وضعیت رو بدتر می‌کنید. تنها راه چاره تعویضه. البته می‌شه از نوع ام دی اف با روکش اکلریک استفاده که ضخیم تر از بقیه روکش هاست و با پولیش می‌شه خط و خش رو از روش پاک کرد.

پیشنهاد ما برای خرید کابینت هایگلاس 

بازتاب نور روی کابینت‌های بالایی بیشتره و بیشتر توی چشم هستن، بنابراین اگه می‌خواید با قیمت کمتری یه آشپزخانه شیک و مدرن داشته باشید می‌تونید کابینت‌های بالایی رو هایگلاس انتخاب کنید و از نوع نیمه مات یا مات برای کابینت‌های پایینی استفاده کنید. اصولا در قیمت گذاری ساخت کابینت، ردیف‌های پایین به علت ارتفاع بیشتری که دارن متریال بیشتری استفاده ‌می‌کنن بنابراین ردیف پایین رو می‌تونید با قیمت ارزونتری از یه جنس معمولی بسازید.
پیشنهاد استفاده از ترکیب کابینت آشپزخانه هایگلاس و مات برای افرادی که بچه دارن و زندگیشون پر از اثر پنجه‌های کوچولوی بچه هاست هم کارسازه.
اگه از کابینت نیمه مات، ملامینه یا ام دی اف برای ردیف‌های پایینی استفاده می‌کنید می‌تونید از کابینت کار خودتون بخواید تا از لامپ‌های ال ای دی تو کار، زیر کانتر کابینت استفاده بکنه تا اینجوری نور بیشتری در ردیف‌های پایینی داشته باشید . اینطوری کار خیلی شیک و خاص می‌شه.

کابینت هایگلاس